Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Technologie

Jaké jsou zásadní výhody, které z elektromotorů udělaly takový fenomén?

Elektromotory jsou jak v drobných spotřebičích, tak i ve velkých mechanismech velice často voleny jako následovník jinak jiných alternativních zdrojů pohonů. Přitom většinou lidé volí za elektromotory s tím důvodem, že se přitom opírají o některý ze základních pilířů jejich úspěchů.

Pochopitelně se můžeme automaticky podívat na to, že elektromotory například netvoří výfukové plyny, nebo nejsou tak těžké. Ale zásadní výhody přitom jsou mnohdy zcela jinde. A na to se podíváme v rámci dnešního článku.

Mnohem menší rozměry, než cokoliv jiného

Základním důvodem, proč jsou elektronické motory tak moc úspěšné, je už jenom ten fakt, že jsou opravdu drobné. Kdybychom chtěli udělat jakoukoliv mechanickou obdobu, tak bychom se kvůli potřebě hřídele dostali na několikanásobné rozměry. V tomto ohledu jsou elektrické motory Bühler opravdovou jedničkou a nejspíše ještě po dlouhou dobu také zůstanou tím, co lidé budou preferovat. Jedinou možností pro zlepšení současných mechanismů by totiž neskromně byla rovnou změna na jiný druh pohonu.

Bez nutnosti pravidelného servisu

Zatím co klasické motory se velice běžně zanáší a je potřeba pravidelně servisovat jejich součásti, tak jsou povětšinou elektrické motory zcela naopak připraveny na kompletně samostatný chod bez jakýchkoliv potřeb oprav a kontrol. Především EC motory Bühler, které jsou většinou více označovány jako bezkartáčové, jsou na takový chod dokonalými kandidáty.

Stabilita v různých podmínkách

Klasické motory mají poměrně dost složitý mechanismus, co se týká převádění točivého momentu. vznikají tady kvůli pohybu hřídele občas velké ztráty a v menších výkonech mohou být takové motory dokonce mimořádně nehospodárné. To všechno ale odpadá v moment, kdy aplikujete namísto klasických motorů komutátorové DC motory Bühler. Jejich zásadní výhodou je fakt, že pracují velice dobře jak v nízkých, tak i ve vysokých otáčkách. Přitom ztráty, které případně generují jsou minimální a přehlížet nesmíme fakt, že není žádná potřeba jejich kalibrace a ladění, jako je tomu v případě standardních motorů.

MK Redakce

Přinášíme vám pravidelné zajímavosti ze světa automobilů, sportovní novinky, aktuality o technologiích a mnoho dalšího článků. Každý si přijde na své.

Související články

Back to top button