Ačkoli se laikovi mohou motocross a enduro zdát jako dva téměř totožné sporty, je mezi nimi několik zásadních rozdílů. Existuje i mnoho dalších „odnoží“ – Supercross a arenacross, freestyle motocross atd. Ať už se rozhodnete věnovat jakémukoli stylu, mějte na paměti, že se jedná o náročný a nebezpečný sport, ovšem maximální dávka adrenalinu je pro mnohé návyková.
Většina milovníků motorek se snaží si svůj stroj „vymazlit“. Rozeta, brzdy, kryty a chrániče, světla a elektronika – to jsou jen některé díly, kde je třeba pamatovat na bezpečnost a nakupovat pouze od prověřených dodavatelů.
Váha motorky je zásadní
Motocrossová kola jsou stavěna tak, aby byla co nejlehčí a nejrychlejší. Motocrossové motorky nejsou primárně vyráběné tak, aby dosahovaly rekordních rychlostí, ale své maximální rychlosti dosáhnou opravdu rychle. Těžko s jistotou říct, jaká je jejich maximální rychlost, s designem těchto motocyklů má opravdu málo společného; ale maximální rychlost čtyřtaktu o objemu 450 ccm bude kolem 75 mph.
Většina výrobců se u motocrossových motorek snaží snížit váhu – použijí menší palivové nádrže, menší elektrické hydroizolace, mnohdy jsou bez stojanu.
Naproti tomu enduro motorky jsou těžší, zejména díky doplňkům, které motorka musí mít ze zákona. Husqvarna patří mezi oblíbené výrobce nejen doplňků pro enduro motorky, ale i potřeby pro bezpečnou a pohodlnou motocrossovou jízdu.
Závody probíhají odlišně
Motocrossové závody se konají za denního světla na účelově vybudovaných prašných tratích, a proto jsou motorky vyrobeny pouze pro použití v terénu.
Enduro tratě vypadají zcela odlišně, enduro závody se většinou odehrávají v přírodním terénu, značeném lese, s umělými překážkami, které vše okořeňují.
Ačkoli je možné v enduro závodech soutěžit na motocrossové motorce, protože jsou mimo silnice, mějte na paměti, že to lze pouze na menších. Větší závody často obsahují silnice, kde je mocrossová motorka nepřípustná,