
Modelová řada Elroq se rozrůstá o nový vrchol – a to rovnou velmi ambiciózní. Dočkala se populárního modelu „RS“ a na český trh dorazí s cenovkou začínající na 1 269 000 korun včetně DPH. Takže pokud toužíte po elektrickém autě, které je nejen výrazné po stránce designu, ale také velmi dynamické, budete nadšení.
O sportovních ambicích vozu není třeba dlouze spekulovat. Nejrychlejší sériová Škoda umí zrychlit z nuly na stovku za pouhé 5,4 sekundy. Pod kapotou má dvojici elektromotorů – jeden se stará o přední nápravu, druhý o zadní. Společně dávají dohromady výkon 250 kW, což znamená opravdu svižné zrychlení i pohon všech kol.
Baterie s využitelnou kapacitou 79 kWh slibuje dojezd přes 540 kilometrů, takže i delší výlet zvládne Elroq RS s přehledem. A když bude potřeba dobít, za pouhých 26 minut zvládne z 10 na 80 procent. Stačí jen najít dostatečně výkonnou nabíječku.
Design, který si říká o pozornost
Design sportovní verze se od základního modelu liší výrazněji, než by se mohlo na první pohled zdát. Zepředu zaujme prosvětlená maska Tech-Deck Face a ostře řezané Matrix-LED světlomety. Vzadu pak nechybí animované směrovky a efektní světelný uvítací efekt. Vizuální rozdíly umocňují i sportovní nárazníky, plaketa RS na předních blatnících a černě lakované detaily karoserie – od zpětných zrcátek až po střešní ližiny.
Celý dojem uzavírají 20palcová nebo volitelná 21palcová kola, která autu dodávají sebevědomý postoj. Pro ty, kteří chtějí opravdu vystoupit z davu, je navíc k dispozici exkluzivní zelená barva Mamba – vyhrazená pouze pro model RS.

Interiér na úrovni prémiovky
Uvnitř je Elroq RS stejně přesvědčivý jako zvenčí. Kabina v provedení RS Lounge je čalouněna mikrovláknem Suedia s limetkově zeleným prošíváním a interiérovými dekory v imitaci karbonu. Výbava vychází z verze Sportline, ale dostala řadu příjemných vylepšení. Řidiče potěší elektrické sedadlo s pamětí a masážní funkcí, třízónová klimatizace Climatronic i přehledný head-up displej s rozšířenou realitou.
Parkování usnadňuje panoramatický kamerový systém, který dokáže vůz navádět s milimetrovou přesností. A pokud vám to nestačí, můžete sáhnout po paketu Maxx, který nabídne třeba uložený parkovací manévr nebo možnost řídit parkování zvenčí přes mobilní aplikaci.

Vysoký výkon si žádá i odpovídající podvozek. Ten sportovní v Elroqu RS je adaptivní, snížený o 15 milimetrů a speciálně naladěný pro ostřejší jízdu. Auto se v zatáčkách chová sebejistě i při vyšších rychlostech.
Technika, která myslí za vás
Bezpečnostní výbava je na úrovni, jakou byste od vlajkového modelu čekali. Nechybí až devět airbagů, ani pokročilé asistenční systémy, které využívají kolektivní data z ostatních vozů koncernu Volkswagen. Díky tomu dokáže Elroq RS lépe předvídat dopravní situace a nabídnout řidiči chytrou podporu ve chvílích, kdy je to nejvíc potřeba.
No, a pokud se Vám Elroq líbí, ale vystačíte si se standardní porcí výkonu, podívejte se na předváděcí vozy Škoda a vyberte si model se standardní motorizací.