Oprava iPhonu není jednoduchá záležitost. Někdy se tedy může stát, že technik napáchá více škody než užitku. Jak se proti tomu bránit? Čtěte v článku.
Každý dělá chyby. To samé platí i o technicích, kteří budou opravovat váš iPhone. Pokud se ale iPhone 7 nefunkcni home button objeví až po návštěvě servisu, zřejmě budete mít problém.
Požadujte protokol
Pokud iPhone 7 home button nefunguje, zpravidla zaběhnete do servisu, kde si s tím zkušení odborníci poradí. Jenže jsou i případy, kde se stal naprostý opak. A není to nic, co by se stávalo jen zřídka. iPhone 7 home button může přestat fungovat po zásahu technika, aniž byste o tom věděli. Vy si tak s radostí odnesete opravený telefon domů, kde zjistíte, že zase něco nefunguje. Nepříjemné překvapení, ale dá se mu relativně snadno předejít.
Stačí po servisu nekompromisně požadovat protokol, který vám funkčnost jednotlivých částí potvrdí. A to ještě před tím, než vůbec svůj telefon vydáte do rukou techniků na opravu. Pokud vám ale servis protokol odmítne vydat, případně jeho funkčnost nezapíše, raději odejděte. Servis by se tím totiž zbavil odpovědnosti za případné poškození telefonu. Vy byste tak neměli žádný důkaz a nemohli byste vymáhat nápravu.
Neférové jednání techniků
Před předáním iPhonu do rukou techniků proto trvejte na vyzkoušení home buttonu a funkce touch ID. Občas se totiž stává, že se při servisu kabel od domovského tlačítka natrhne. To by způsobilo, že přestane fungovat pouze čtečka prstů. Home button tedy bude fungovat bez problémů, se skrytým problémem, na který možná delší dobu ani nepřijdete.
Někdy se ale může stát, že zákazník přinese do opravny už výrazně poškozený telefon. Po odmontování krytu pak jen dojde k neodvratnému – například odtržení kabelu od displeje. Potom byste sice teoreticky mohli získat opravu zdarma, ale neférovým způsobem. A ono se pak také těžko dokazuje, která strana je na vině. Raději tedy buďte obezřetní.